SZÉCHENYI 2020 PROGRAM

2016-09-27 | hír | Kulcsszavak: ...

A KÜHNE Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. a Széchenyi 2020 program keretében a Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása c. felhívásra benyújtott GINOP-2.1.1-15-2015-00567 azonosítószámmal nyilvántartott támogatási kérelmét a bíráló bizottság 160,9 millió forint összegű támogatásra tartotta érdemesnek.

A jelen projekt során A Kühne Zrt. mosonmagyaróvári telephelyén a CREDO könnyűszerkezetű 10 m-es Autóbuszcsalád 3 különböző típusának modernizált vázszerkezetét fejleszti ki. A projekt összes költsége 643.785.985 Ft , melyből 482.839.489 Ft-ot saját erőből fedezi a társaság. A fennmaradó 160.946.496 Ft-ot vissza nem térítendő támogatás amely 25 %-os intenzitást jelent.

A projekt során a CREDO könnyűszerkezetű 10 m-es Autóbuszcsalád három tagja kerül kifejlesztésre:

  • EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO OPTINELL 10, emelt fokozatú intercity autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.

  • EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO INOVELL 10, normál padlómagasságú helyközi autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.

  • EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO ECONELL 10, alacsony belépésű elővárosi-városi autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.

Az új 10 m-es autóbuszcsalád kifejlesztését a hazai de európai szinten is jelentkező igény indokolja. A közlekedési vállaltok számára egyre növekvő gondot jelent az utaslétszám forgalom csökkenése, mely ugyanazon utaskilométerre lényegesen kevesebb utaslétszámot jelent. Ez komoly üzemeletetési problémákat vet fel, melyre a járműpark optimalizálása lehet az egyik megoldás. Ez indokolja a 12-12,5 m-es utóbuszoknál rövidebb 10 m körüli buszok kifejlesztését. A kisebb méretű buszokhoz - melyek járatritkítások nélkül jobban igazodnak a kisebb forgalmú utaslétszámhoz – kisebb saját tömeg tartozik, melynek következtében a buszok gazdaságosabban üzemeltethetőek, valamint működésük a csökkenő káros anyag kibocsátásnak köszönhetően környezetkímélőbbek lesznek..

A projekt tervezett befejezésének dátuma: 2017. november 30.