Új Széchenyi Terv

UNIÓS TÁMOGATÁS AZ AUTÓBUSZVÁZ FEJLESZTÉSÉHEZ

2011-ben az Új Széchenyi Terv keretében GOP-2011-1.3.1/A kódszámon beadott Vállalatok technológiai innovációjának támogatása tárgyú pályázatunkat támogatásra érdemesnek találta a bíráló bizottság és 128,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott a KÜHNE Zrt.

A projekt során azon vevői igényeket próbáljuk kielégíteni, amelyek a tömegközlekedés racionális átszervezésére, környezetünk tudatosabb védelmére, az utasok növekvő komfortigényének kielégítésére irányul. Ezért 19,5"-os kerékrendszerre épített autóbuszok négy különböző típusának modernizált vázszerkezetét fejleszti ki Társaságunk.

  • Alacsony belépítésű elővárosi autóbusz vázszerkezete ( EN 12)
  • Alsó csomagteres elővárosi autóbusz vázszerkezete (EC 12)
  • Távolsági autóbusz vázszerkezete (LH 12)
  • Alsó csomagteres intercity autóbusz vázszerkezete (IC 12)

A projekt összes költsége 436 760 712 Ft melyből a 308 212 305 Ft saját forrás részt, saját erőből fedezi a Társaság, a fennmaradó 128 548 407 Ft a vissza nem térítendő támogatás.

A projekt keretében 49 596 116 Ft K+F költség merül fel melyből 5 506 000 Ft az anyagköltség, melyet a prototípus vázak építéséhez használt zártszelvények és lemezek adnak. Szintén K+F jogcímen felmerülő költség a vállalat fejlesztőinek és technikusainak projekt arányos bérköltségei 44 090 116 Ft.

Regionális beruházási kategóriába a különböző K+F tevékenységekhez nélkülözhetetlen gyártó eszközök, szerszámok tartoznak 351 634 274 Ft értékben, ezen felül a csarnok leválasztásának, a munkaterületek feletti felülvilágítók elhelyezésének költsége, a gázvezetékek bővítésének költsége (25 403 459 Ft) és a tervezéshez szükséges hardver (2 940 880 Ft) és szoftver (7 185 983 Ft) eszközök tartoznak.

A projekt keretében beszerzésre kerülő gyártó eszközök:

  1. Lézervágó, csövek és síklemezek megmunkálásához
  2. Élhajlító, 320 tonnás
  3. Daruk (4 db)
  4. Lemezhengerítő, 4 m-es
  5. Szemcseszóró
  6. Targoncák
  7. Zártszelvény hajlító
  8. Hegesztőgépek ( 8 db)
  9. Köszörűgépek ( 10 db )
  10. Software frissítés (13 db)
  11. Számítógépek (11 db)
  12. Eszterga
  13. Hidraulikus műhelyprés
  14. Csarnok felülvilágítók
  15. Plazmavágók füstelszívó berendezése (2 db)
  16. Csarnokleválasztás - buszgyártó üzemrész
  17. Gázellátó rendszer bővítése
  18. Marógépek (2db)

Fontos tény, hogy az autóbuszvázak modernizálásával, újratervezésével könnyebb vázszerkezet lesz elérhető, ami alacsonyabb üzemanyag fogyasztást tesz lehetővé, ezzel mindenképpen egy jelentősen környezetbarátabb technológia jön létre, és csökken a fajlagos CO2 kibocsátás. Így a jelen projekt két ponton is kapcsolódik az Új Széchenyi Tervben meghatározott kitörési pontokhoz.

Közreműködő szervezetek:

Új Széchenyi Terv Magyarország megújul