Széchenyi 2020 program
A KÜHNE Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. állami forrásból nyert el támogatást a GINOP 2.1.1-15 „Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása” keretében indított CREDO könnyűszerkezetű 10 m-es autóbuszcsalád (Credo Optinell, Credo Econell) és 13 m-es Credo Econell (alacsony belépésű elővárosi autóbusz) vázszerkezet és szerelvényei termékvonal fejlesztése, csökkentett emissziójú hajtáslánc és aktív biztonsági rendszerek beépíthetőségével című projekttel.
A GINOP-2.1.1-15-2015-00567 azonosító számú projekt során a Kühne Zrt. mosonmagyaróvári telephelyén a CREDO könnyűszerkezetű 10 m-es autóbuszcsalád 2 különböző típusának modernizált vázszerkezetét és egy elővárosi 13 m-es autóbusz vázszerkezetet és szerelvényeit fejlesztette ki. A projekt összes költsége 643.785.985 Ft, melyből 482.839.489 Ft-ot saját erőből fedezett a társaság. A fennmaradó 160.946.496 Ft vissza nem térítendő támogatás, amely 25 %-os támogatási intenzitást jelent. A projekt során a CREDO könnyűszerkezetű autóbuszcsalád alábbi tagja kerülnek kifejlesztésre:
-
EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO OPTINELL 10, emelt fokozatú intercity autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.
-
EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO ECONELL 10, alacsony belépésű elővárosi-városi autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.
-
EURO6/C emissziós szintű motor és AEBS fejlett vészfékező rendszer, valamint ACC adiptív tempomat fogadására alkalmas CREDO ECONELL 13, alacsony belépésű elővárosi autóbusz vázszerkezete és szerelvényei.
Az új autóbuszcsalád tagok kifejlesztését, hazai de európai szinten is jelentkező igény indokolja. A közlekedési vállaltok számára egyre növekvő gondot jelent az utaslétszám forgalom változása, mely egységnyi utaskilométerre lényegesen változó utaslétszámot jelent. Ez komoly üzemeletetési problémákat vet fel, melyre a járműpark optimalizálása lehet az egyik megoldás. Ez indokolja a 12 m-es utóbuszoknál rövidebb 10 m körüli, valamint hosszabb 13 m-es buszok kifejlesztését. A kisebb méretű buszokhoz - melyek járatritkítások nélkül jobban igazodnak a kisebb forgalmú utaslétszámhoz – kisebb saját tömeg tartozik, melynek következtében a buszok gazdaságosabban üzemeltethetőek, valamint működésük a csökkenő káros anyag kibocsátásnak köszönhetően környezetkímélőbbek lesznek. A könnyűszerkezetű 13 m-es autóbusz lehetővé teszi a szállítható utaslétszám növelését a gazdaságos üzemeltetés megtartása mellett is.
A projekt tényleges befejezési dátuma: 2018.09.14.
